dimecres, 14 de març del 2012

Annex

Nosferatu, eine Symphonie des Grauens (1922)

  • DVD
    • Hi ha moltes edicions al mercat. En qualsevol cas, us recomano buscar aquella que conservi la música i els cartells originals. No us recomano (NO) l'edició que tinc jo. És de la col·lecció Orígenes del Cine. La música és insuportable. No et deixa gaudir de la pel·lícula. I els cartells o subtítols semblen fets per un nen a qui li agraden els graffitis.
    • Si no teniu la pel·lícula és molt recomanable la versió que hi ha a youtube. Imatge i música estan molt cuidades, però els cartells (subtitols) no són els originals. Estan en anglés i adaptats a l'obra de Bram Stoker. Si teniu en compte això, podeu mirar-la amb tranquil·litat. Us deixo l'enllaç: Nosferatu al youtube (recordeu que ja s'han extingit els drets d'autor i no incomplireu cap norma). 
  • Autors
  • Expressionisme
    • Gombrich, E.H. Història de l'art. Columna. Any 2002. Podeu fer un recorregut breu, però didàctic, sobre l'expressionisme i la modernitat en els camps de l'arquitectura i, sobretot, de la pintura entre les pàgines 535 i 599. No s'esmenta el cinema, però podem entendre perfectament tot allò que es va acabar incorporant al setè art.
  • Nosferatu, eine Symphonie des Grauens
    • Fa poc, al meu aniversari, em va caure un regal inesperat. Eren dos vòlums que analitzaven pel·lícules cronològicament. Us sona? La primera era una coneguda, The Birth of a Nation. La segona tampoc ens sorprendrà: Bronenosets Potyomkin. Però el què em fa recomanar-vos aquest llibre és que les següents (incloent Nosferatu, eine Symphonie des Grauens) són les que jo havia pensat exposar. Aquest llibre és el meu bloc avançat, o el meu bloc és aquest llibre, completat. Us el recomano (ni que fos per empatia):
      • Varis autors. 100 clásicos del cine de TASCHEN. Jürgen Müller. Volum 1: 1915 - 1959. Any 2011.